Traject

klassiek

OPBOUW

De Kunstacademie voorziet in de tweede en derde graad afzonderlijke leertrajecten Klassiek voor kinderen/jongeren en volwassenen. Vanaf de vierde graad verdwijnt deze opsplitsing. Je geniet een opleiding met een wijde horizon waar naast klassiek repertoire ook plaats is voor arrangementen uit verschillende genres: van tango tot pop, van filmmuziek tot experimenteel nieuw.

De tweede graad vormt je basisopleiding; er is geen voorkennis van doen, elkeen is er welkom. In de derde graad zijn voor jongeren de vakken doorgaans per instrumentengroep vormgegeven: steeds staat de directe toepassing op het eigen instrument voorop. De opleiding voor volwassenen toont hier een bredere focus met veel keuzemogelijkheden tussen thematische modules.

De tools en expressiemogelijkheden die je in de derde graad aangereikt kreeg, wapenen je om in de vierde graad je parcours persoonlijk uit te diepen en zelf mee vorm te geven. Leerlingen kiezen in deze vierde graad tussen de richtingen vertolkend of creërend musicus. Waar in de richting ‘vertolkend’ de focus op uitvoeren ligt, staat bij ‘creërend’ zelf maken voorop. Ook hier is erg veel mogelijk… ontdek de keuzemogelijkheden!

Heb je reeds een vooropleiding muziek in het DKO gevolgd dan kan een traject op maat aangeboden worden. Contacteer ons voor al uw vragen rond de samenstelling van je leertraject:

traject

Strijkers jongeren
2de graad (vanaf 8 jaar)
2.1 & 2.2 & 2.3 & 2.4
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Strijkers volwassenen
2de graad
2.1 & 2.2 & 2.3
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Blazers jongeren
2de graad (vanaf 8 jaar)
2.1 & 2.2 & 2.3 & 2.4
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Blazers volwassenen
2de graad
2.1 & 2.2 & 2.3
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Toetsen jongeren
2de graad (vanaf 8 jaar)
2.1 & 2.2 & 2.3 & 2.4
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Toetsen volwassen
2de graad
2.1 & 2.2 & 2.3
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Tokkels jongeren
2de graad (vanaf 8 jaar)
2.1 & 2.2 & 2.3 & 2.4
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Tokkels volwassenen
2de graad
2.1 & 2.2 & 2.3
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Zangers jongeren
2de graad (vanaf 8 jaar)
2.1 & 2.2 & 2.3 & 2.4
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Zangers volwassenen
2de graad
2.1 & 2.2 & 2.3
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Slagwerk jongeren
2de graad (vanaf 8 jaar)
2.1 & 2.2 & 2.3 & 2.4
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument
Slagwerk volwassenen
2de graad
2.1 & 2.2 & 2.3
3de graad
3.1 & 3.2 & 3.3
4de graad (vertolkend)
4.1 & 4.2 & 4.3
4de graad (creërend)
4.1 & 4.2 & 4.3
Compositie of creëren op je instrument